Η αναπνοή πηγή ζωής

Η αναπνοή είναι ζωή και υγεία. Αν φυσικά αναπνέουμε σωστά. Πολλοί λίγοι όμως ξέρουν πως να χρησιμοποιούν σωστά την αναπνοή. Όχι απλά για να ζουν αλλά προς όφελός τους.

Το ανθρώπινο σώμα μπορεί να αντέξει χωρίς τροφή για λίγες εβδομάδες. Χωρίς νερό λίγες ημέρες και χωρίς αέρα μόνο λίγα λεπτά. Στην εισπνοή αποσπούμε από τον αέρα το οξυγόνο το οποίο είναι απαραίτητο για την επιβίωση μας και αποβάλλουμε διοξείδιο του άνθρακα από το σώμα. Κατά μέσο όρο παίρνουμε 12 αναπνοές το λεπτό κάτω από φυσιολογικές συνθήκες. Η αναπνοή μπορεί να επηρεάσει με διάφορους τρόπους την υγεία και να επιδράσει σε πολλαπλά επίπεδα όπως τη διάθεση, τις νοητικές ικανότητες, τη συναισθηματική και ψυχική αρμονία. Η επιρροή της είναι αιώνες γνωστή από διάφορες κουλτούρες και χρησιμοποιείται με διάφορες τεχνικές για να δώσει υγεία και πνευματική ανάταση. Στην Ινδία την ονομάζουν pranah, στην παραδοσιακή κινέζικη ιατρική air qi και πολλά ακόμα.

Ας δούμε μερικές τεχνικές που μπορούν να μας βοηθήσουν να απολαύσουμε περισσότερο αυτό το υπέροχο δώρο ζωής.

Ιαπωνική Άσκηση Makoho

Στην κινέζικη ιατρική η θλίψη συσσωρεύεται στους πνεύμονες και σταδιακά συρρικνώνει το όργανο σε ενεργειακό επίπεδο. Χρειάζεται να ανανεώσετε το qi των πνευμόνων από τη συγκεντρωμένη αρνητική ενέργεια και αυτό θα γίνει ακόμη πιο κατανοητό αν αναλογιστείτε ότι οι περισσότεροι αναπνέουν μόνο με το πάνω μέρος των πνευμόνων. Επίσης η ένταση δημιουργεί σύσπαση στο διάφραγμα. Μία εκπληκτική άσκηση είναι η ακόλουθη: σταθείτε με τα πόδια ανοιχτά στο ύψος των γοφών. Πλέξτε τους αντίχειρες πίσω από την πλάτη, εισπνεύσετε και αφήστε το σώμα σας να πέσει μπροστά. Σπρώξτε τα χέρια σας προς το κεφάλι. Εκπνεύστε, παραμείνετε σε αυτή τη στάση σε μία εισπνοή και εκπνοή και αμέσως στην επόμενη εισπνοή σηκώστε αργά το σώμα σας προς τα πάνω. Εκπνεύστε, αλλάξτε αντίχειρες -αντίθετα από πριν- και κάντε ακριβώς το ίδιο. Επαναλάβετε την άσκηση 3 φορές.

Ζεστές Εισπνοές

Είναι μία εξαιρετική τεχνική για την αποσυμφόρηση του αναπνευστικού συστήματος. Ειδικά με τα κατάλληλα αιθέρια έλαια μπορείτε να βελτιώσετε την αναπνοή σας άμεσα. Ρίξτε σε μία λεκάνη αρκετό ζεστό νερό και προσθέστε 5-6 σταγόνες αιθέριο έλαιο ευκαλύπτου ο οποίος εξαιρετικός ως αντισηπτικό και προληπτικό μέτρο ενάντια σε γρίπη και κρυολόγημα. Ρίξτε μία αρκετά μεγάλη πετσέτα στο κεφάλι σας για να καλύψει εσάς και τη λεκάνη. Εισπνεύστε τους θεραπευτικούς ατμούς για μερικά λεπτά. Αν η δόση του ευκαλύπτου σας φαίνεται μεγάλη αρχίστε με 2-3 σταγόνες και βλέπετε. Αν υπάρξει η παραμικρή δυσφορία σταματήστε αμέσως.

Άλλα αιθέρια που μπορείτε να χρησιμοποιήσετε σε συνδυασμό μαζί με τον ευκάλυπτο είναι ο ύσσωπος, το δεντρολίβανο, το κυπαρίσσι, το λιβάνι, το θυμάρι, το tea tree, το ginger, το βασιλικό, το μαύρο πιπέρι και η μέντα.

Εξισορρόπηση των ενεργειακών κέντρων

Τα ενεργειακά κέντρα είναι οι μπαταρίες του οργανισμού μας. Επιδρούν σε όλα τα επίπεδα και είναι υπεύθυνα για την αρμονική λειτουργία όλου του σώματος. Είναι τα αιθερικά όργανα που μετατρέπουν τις ενέργειες, θρέφουν το όργανο που διοικούν και φέρνουν αρμονία. Σε ένα βαθύτερο επίπεδο είναι οι μαέστροι της υγείας μας.

Οι πνεύμονες είναι το μόνο όργανο που διοικείται από δύο κέντρα: το κέντρο λαιμού διοικεί τους άνω πνεύμονες ενώ το κέντρο καρδιάς το κάτω μέρος τους. Κάποια από τα ορυκτά που μπορεί να βοηθήσουν την υγεία των πνευμόνων είναι το τυρκουάζ, η ακουαμαρίνα και η πράσινη τουρμαλίνη. Τα δύο πρώτα επιδρούν απευθείας στο κέντρο λαιμού ενώ η πράσινη τουρμαλίνη στη καρδιά αλλά είναι ένα ορυκτό που γεμίζει το σώμα μας με ενέργεια. Η πράσινη τουρμαλίνη είναι ένα ορυκτό γενικής υγείας και ευ ζην. Το ίδιο όμως προσφέρει και το τυρκουάζ. Θρέφει το κέντρο λαιμού ενώ ταυτόχρονα φροντίζει την υγεία μας σε όλα τα επίπεδα και την προστατεύει. Η ακουαμαρίνα εξισορροπεί γενικά το κέντρο λαιμού και ηρεμεί τις εντάσεις και το άγχος που προκαλούν δυσκολία στην αναπνοή. Επίσης και τα τρία παραπάνω ορυκτά είναι εξαιρετικά για κρυολόγημα και αδυναμία. Η ακουαμαρίνα βοηθά επιπλέον και στον έντονο βήχα. Μπορείτε να τα ακουμπήσετε απαλά πάνω στο λαιμό και να χαλαρώσετε μέσα από τις ευεργετικές τους δονήσεις. Η πράσινη τουρμαλίνη θα σας χαλαρώσει πολύ βαθιά αν τοποθετηθεί στο κέντρο καρδιάς.

Επίσης το περπάτημα είναι κάτι που δεν πρέπει να αποφεύγετε ποτέ. Προσπαθήστε να γυμνάζεστε και να δίνετε στον εαυτό σας στιγμές χαλάρωσης. Αυτές τις στιγμές απλά παρατηρήστε την αναπνοή σας και αφήστε όλες τις έννοιες να παρασυρθούν με την εκπνοή.

Εισπνοή… εκπνοή….

μοιράστε

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pinterest
Share on print
Share on email
Close Menu